Ide kattintva olvasható egy nagyon profi és átfogó cikk az önvédelmi fegyverekről, amit erősen ajánlok a fighterblog olvasóinak figyelmébe !

Fegyverszakértőt kérdeztek a cikk szerzői, és nagyon tömör informatív válaszokat kaptak! Eddig én sem olvastam ennél jobb, összefogottabb és korrektebb leírást az itthon használható önvédelmi eszközökről!

Nagyszerű munka, gratulálok a készítőknek!

Jó Olvasást kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://fighter.blog.hu/api/trackback/id/tr783152846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sebien 2011.08.14. 19:42:18

nem trollkodni szeretnék, de előre tudtam, hogy fel fogom húzni magam a linkelt olvasmány miatt. nem is tévedtem, sajnos.

számomra a tanulság ugyanis továbbra is az, hogy ha rendesen meg akarod védeni magad a támadódtól, te kerülhetsz bajba. és akkor van pofája élcelődni azokon a szarokon, amiket engedélyeznek, és amik tényleg csak arra jók, hogy jobban felbosszantsák a támadót (ha az egy tapasztaltabb embert).

"Szabály az is, hogy a megfutamodott, sérült támadót tovább már nem lehet bántalmazni."
majd ha ez vonatkozik a támadómra is. addig meg addig ütöm-rúgom, amíg él. sem nem vagyok harcművész, sem nem vagyok orvos, honnan tudhatnám, hogy most már harcképtelen. ja és még jól meg is vagyok ijedve...

"A magyar jog szerint ilyenkor enyhítő körülmény lehet, ha a szabályokat ijedtségből vagy erős felindulásból hágjuk át."
amíg ez nem felmentő körülmény, addig csak a támadót segítik ezzel is...

"Riasztás esetén semmi más dolgunk nincs, mint 3-5 percig, azaz a segítség megérkezéséig feltartóztatni az esetleg ránk támadó gonosztevőt."
és mindezt a csináld magad építőkészlettel. igazán semmiség... köszönjük emese!

még egyszer bocs a trollkodásért, de kicsit felhúztam magam a fenti szövegeken (többek közt), ugyanis eddig csak azt tudtam, hogy hatékonyan nem védhetem meg magam (ha nem tudok semmilyen önvédelmi rendszert), most már gúnyolódnak is rajtam ezért.

Bambusznyárs · http://fighter.blog.hu 2011.08.15. 01:38:34

@sebien: Jogos! Abból kell kihozni a maximumot ami van, és ebben segít(het) a cikk.

a\' ördög 2011.08.15. 16:24:54

@sebien: Nincs ebben semmilyen trollkodás. Én teljes mértékben egyetértek.

raksa 2011.08.17. 17:10:30

Hali! Először is szeretném megdicsérni a blogot, mert nagyon frankó bejegyzéseket olvastam rajta. De sajnos ez a mai link engem is nagyon felhúzott.
Vérlázító, hogy a hivatalos szakemberek akiket lépten- nyomon kérdeznek minden alkalommal le akarják beszélni, vagy el akarják tántorítani a becsületes állampolgárokat. Amúgy szerintem kamu dumákkal, mert már lazítottak egy csöppet az önvédelmi törvényeken. Nem kell pl. arányosan fellépni és feltétlen kitérni a támadás elől valamint a ráutaló magatartás is támadásnak minősül amit már el lehet hárítani.
Tehát a szakembereknek inkább minden fórumon a szabályok "felhasználóbaráttabbá" tételén kéne munkálkodniuk és nem megmondani mit ne tegyünk mert ez csak feldühíti az embereket. Legalább azt mondanák mivel húzzuk ki magunkat az el@@-tt törvények szigora alól ha már a családunk és magunk életére (ebben benne van a veteményes épsége is hiszen valaki abból él.) tör.
Na bocs, hogy így kifakadtam csak tényleg az összes médiumban csak azt sulykolják miért ne védekezzünk azaz, hogy úgy is mi húzzuk a rövidebbet.

д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2011.08.18. 10:32:05

hát sok újdonsággal nem szolgált a cikk.
szerintem sok általánosságot írt le.
de! amit leír, az jó. pl. tetszik, hogy leírta, hogy a sokkoló nem úgy működik, mint a filmekben. és bizony, közel kell menni a támadóhoz, ahhoz, hogy használni lehessen.

cannist 2011.08.27. 20:14:25

Bocsi srácok, de ez a cikk több helyen pontatlan. Az új BTK szerint nincs már arányosság, és amennyiben jogos védelmi helyzet áll fent, akkor bizony fel KELL menteni, illetve ez elhárítás következményeit a bűnöző szenvedi el.

Aztán: keveri a hordást és a tartást. Otthon nyugodtan tarthatsz akármekkora kést, viperát, boxert, meg amit csak akarsz. Viszont, ezekkel nem mehetsz ki az utcára. A gázspray-vel meg a GP-vel is az a gond, hogy ha a betörő bejön az ajtón, nem igazán lehet úgy használni, hogy te ne kapjál a gázból, tehát az alapból kiesik. A késsel az a gond, hogy vagy megszúrod, és helyben meghal, vagy 20-30x meg kell szúrni, mire végre hajlandó lesz megdögleni, szóval a stophatás erőteljesen necces. A sokkoló az egy vicc. A taser az viszont nagyon jól működik, nem is értem, hogy otthonvédelemre miért nem lehet tartani. A vipera is nagyon jó, mert van lehetőségem mondjuk csak a kezére verni, vagy kajakra a fejébe, ilyedtségemnek, illetve hirtelen felindulásomnak megfelelően. A gumilövedékesnél meg nem értem, miért nem engedélyezik a szerelt lőszeres megoldás használatát...

Bambusznyárs · http://fighter.blog.hu 2011.09.01. 15:33:34

@cannist:
köszönjük a jogszabályra vonatkozó pontosítást, kikerült a facebook oldalunkra is!
süti beállítások módosítása