Húzd fel magad!

2010.04.26. 07:28

Az egyik legkomolyabb "gettóedzés" Amerikában az igen divatos bar, vagyis húzódzkodórúd - vagy egyszerűen csak rúd - edzés. Sokszor a játszóterek mászókáit sajátítják ki erre a célra, és néha olyan show-t vágnak le, hogy a bámészkodók állkapcsába bele-bele kap a szél. Ami igazán meglepő, hogy ezek a fickók általában nem a pehelysúly versenyzőiből kerülnek ki.

Természetesen maga a húzódzkodás évszázadokra vagy még régebbre visszanyúló gyakorlat, ami elengedhetetlen része ma is a modern sportok, edzések tömkelegének is. Ezek közé tartoznak az evezős sportok, tornasportok, dzsúdó, birkózás és egyéb harcművészetek (utóbbiaknál gyakran kötélmászás is szokott lenni).

A crossfitesek és a kettlebellesek is előszeretettel húzódzkodnak. Erről lesz itt pár videó, a végén látható a kétség kívül önálló kategóriát alkotó stílus talán legjobbja, aki miatt megszületett ez a poszt.

Az első videón a crossfites húzódzkodás, az úgynevezett „kipping” látható. Aki azt hiszi, hogy a lábbal való rásegítés miatt könnyű a gyakorlat, annak javaslom, toljon le pár 20-as kört!

Egy tapsolós széria a focipályán. Igazán nem kell túl sok felszerelés egy komoly edzéshez.

Felemás korlát a gyengébbik nemtől:

Felemás korlát az erősebbik (?) nemtől:

RKC húzódzkodás 24 kg-os kettlebellel:

Húzódzkodás felakasztott kettlebellel, az alkarnak és a mellizomnak is jó kis kihívás:

És íme végül Hannibál, a Király.

Mindenkinek jó edzést kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://fighter.blog.hu/api/trackback/id/tr111951851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.04.26. 09:09:21

Én is vettem kb. egy fél éve otthonra egy húzódzkodó keretet, elég hálás cucc, 15e-ért megéri az árát. Igaz, hogy nagy munka belekezdeni, meg felhozni magát az embernek, meg ha szarul csinálja, akkor kuka a vállizület, erről is érdemes lenne egy két szót ejteni majd valamikor. De a húzódzkodás az tényleg komoly dolog és két variánsa elég ahhoz, hogy a felső test összes izma meg legyen dolgozva :)

д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2010.04.26. 09:39:58

igen, a húzódzkodás-tólódzkodás király! jók a vigyejók! :)

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.04.26. 09:54:04

Hannibál, a király, mi? Próbálna meg költségvetést tervezni vagy külügyi kérdésekben mérlegelni, egyből szétpattannának azok a vaskos erei.

órarugógerincű felpattanó 2010.04.26. 10:05:27

Egyébként nem véletlen ugye, mert húzódzkodásra mindenhol lehet találni valami lehetőséget, a legszegényebb ember is hozzájuthat, ellentétben a fizetős konditermekkel.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.04.26. 10:12:19

Falmaszokat lattam olyan rudon huzodzkodni, amin van egy nagyobb henger, ami szabadon elforog. Igencsak eros ujjak kellenek hozza.

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2010.04.26. 10:56:26

Nehéz felhozni magad húzódzkodásból..

Szelid sunmalac 2010.04.26. 11:05:06

Es tud szarvasgerincet sutni? Meg inget vasalni? Mer' ha nem, akkor ko a francnak!

Athos 2010.04.26. 19:00:18

az a gáz, hogy a összas hasonló játszóteret elbontották a környéken, és kib@szott EU-konform mászókákat építettek, amik alkalmatlanok edzésre. Valagba kéne rúgni, aki ezt kitalálta. Ki mondta, hogy a játszótér csak a kölyköké?

laci_ 2010.04.26. 19:38:02

@Athos: Igen, a játszótér a kölyköké. Ennek ellenére oda járnak napközben a munkanélküli segélyből élő gyúrós fekák, a kutyasz*rt össze nem szedő kutyatulajdonosok, és a bandázó olcsón részegednivágyó fiatalok. Te meg vidd le a csemetédet közéjük.

commandante 2010.04.26. 21:55:43

@laci_: okker, értik itt a célzást a gyúrós fekák sztem, de akkor a gyúróterembe se hozza le senki a csimotáját... veszélyes és zavar is!
Élni és élni hagyni!! :-)))))

Athos 2010.04.27. 23:01:22

@laci_: igen ez egy létező jelenség, felénk (vii.ker) ezt úgy oldották meg, hogy zárják a játszóteret este 9-kor, és egy őr is vigyáz rá.

zagyvai 2010.05.10. 15:10:04

szerintem az általános erőnléthez bőven elég ha valaki rendszeresen nyomja a fekvő-felülés-guggolás hármast!Mi edzésen (krav-maga)is ezt nyomjuk állandóan, 5-10perces időkkel, amit ha valaki minden nap csinál akkor szépen fejlesztheti izomzatát.