Ha késsel támadnak ránk

2010.02.25. 23:25

Néhány poszt erejéig a késes támadások témakörével fogunk foglalkozni: először megnézzük, milyen esélyeink vannak kés ellen, majd azt is, hogy mit tehetünk ilyenkor.

Senki sem nyerhet kés ellen fegyvertelenül, mondják. Általánosításnak tűnhet, de az egyik leggyakoribb tévhit valóban az, hogy kés ellen lehet puszta kézzel igazán hatásosan védekezni. Ez is egyike azoknak a mítoszoknak, amik az általam is nagyon kedvelt akciófilmek sugallnak, viszont semmi sem áll távolabb a valóságtól. A hagyományos ökölharc szabályai kevéssé vannak hasznunkra, ha pengével vagyunk kénytelenek szembenézni. Szinte elkerülhetetlen, hogy súlyos sérüléseket szenvedjünk, főleg ha nem tudjuk, hogy miben más ez az eset, mint a más típusú utcai támadások. (Ha egyáltalán észrevesszük, hogy meg akarnak szúrni – erről a későbbi posztokban lesz szó.)

Ha a támadó járatos a kés használatában, akkor valószínűleg nem lehet csak úgy kicsavarni, kirúgni vagy kiütni azt a kezéből, anélkül hogy szét ne vágná a kezünket, lábunkat. Ha sikerül elkerülnünk, hogy az első pillanatban összeszurkáljanak, de közben kezünkkel hárítottunk, akkor meg majdnem biztos, hogy több mély, vágott seb fog keletkezni rajtunk. (Természetesen itt elsősorban nem azokról beszélünk, akik kifejezetten edzenek kés elleni védekezésre, bár nekik sincs könnyű dolguk. Nagyon sokan hiszik viszont azt például, hogy a harcművészeti vagy küzdősportedzésen megtanult technikáik ugyanúgy hatásosak penge ellen is.)

A valóság az, hogy függetlenül a fájdalom- és stressztűrő képességünktől, rövid másodpercek (5-45) alatt sokkot kaphat a test, és bekövetkezhet az eszméletvesztés. Mindegy, hogy mennyire vagyunk kemények, ez a testi reakció elkerülhetetlen. A sérülés típusától függően a vérveszteség vagy az átvágott inak és izmok miatt már ennél hamarabb is képtelenné válhatunk a mozgásra. A védekezéskor keletkező legjellemzőbb sérülések a tenyérben és az alkaron átmetszett erek, idegek és ujjhajlító inak, amitől a kéz ökölbeszorítására is képtelenné válunk. (Itt van pár kép késsel ejtett sebekről, csak az kattintson, aki bírja az ilyesmit.) Ilyenkor tehetetlenül lóg az ember keze, mint egy rongybabának, miközben nagy a vérveszteség is. A városi legendák szerint az eskrima/kali-, illetve a börtönjárt késharcosok, ha puszta kézzel védekeznek, akkor az alkarjuk külső oldalával teszik, hogy ha át is vágják a ujjfeszítő inaikat (amik a tenyeret nyitják), az öklük automatikusan összeszoruljon (az ujjhajlító inak miatt), mert ütni még így is tudnak.

Így néz ki, ha valaki tudja használni a kést:

De jellemzően eddig el sem szokott jutni a „harc", mert az első komolyabb vágás után megállíthatatlanul elindul a szurkálások sora, valahogy így:

A továbbiakban a késes támadás jellegével, pszichológiájával, illetve a legalapvetőbb védekezési taktikákkal fogunk foglalkozni, hiszen megfelelő tréninggel azért lényegesen javíthatunk a túlélési esélyünkön, és csökkenthetjük sérüléseink számát és súlyosságát.

A bejegyzés trackback címe:

https://fighter.blog.hu/api/trackback/id/tr501791113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reloaded 2010.02.26. 20:17:04

és ha leugrok a boltba a szétjárt otthoni papucsban, egy szál leevett trikóban és suhogós melegítőmben akkor jó eséllyel gondolják, hogy csak 2 túrórudira van pénzem :)

Tomzone 2010.02.26. 20:19:35

Kb. 3 eve voltam eles helyzetben, ejjel Andrasi ut, 3 tamado, mi 2-en. Valamit szovegeltek, majd az egyik utni probalt egyet a haveromra, az eloszor felallt veluk szemben, de kest rantot az egyik, kaszalt egy kettot nyak fele, de mogottunk boven volt hely, kis ellepesel kitert elole a haverom, ekkor rakiabaltam, hogy fussunk, majd leraztuk oket konnyeden.

Mindketten sportosak vagyunk/voltunk, thaiboxozom, atletizaltam, konnyeden leptunk el a tamadoktol folyamatosan tartva biztonsagos tavolsagot, kozben le is kover disznoztam oket, majd telefon fulre es kis ido utan hogy-hogy nem, futasnak eredtek attol tartva, hogy johetnek a rendorok (az imitalt hivasra)

Egyebkent eppen lomtalanitas volt, rendkivul jo formaju lecek es rudak hevertek egy egy kupacon, de nem erdemes engedni a kisertesnek, a letezo legjobb megoldas szuletett, duhosen es megszegyenulve tavoztak az idiota tamadok.

Nyilvan nem konkret kesharcra jo pelda a fenti eset, de talan jo pelda arra, hogy meg magabiztossag es harcmuveszeti jartassag eseten is legjobb a kiteres (futas), ha van ra lehetosegunk.

(egyszer ugyanezt a technikat alkalmaztam egy sofor ellen, aki majdnem elutott a zebran, majd kiugrott verekedni - kes nelkul, hecceltem, de kozben futottam elole addig, mig baromira kifulladt, es rajott hogy a jaro autojaval az egesz utcat bedugaszolja, es duhodt autosok kezdenek gyulekezni... Visszafele el magyaraztam neki, hogy meg egy ilyen szerencsetlen idiotat nem lattam, filmet kellene forgatni rola. A kocsiig termeszetesen nem mentem, nehogy a vegen valami pisztollyal elorukkoljon...)

tzi 2010.02.26. 20:20:49

@Viktor H: Mar ha megerem azt a par eljovendo ejszakat... vegulis ott vagyunk, hogy szerezzek egy uzi-t, mert csak az a biztos. :(

stellaz1 2010.02.26. 20:23:35

Van egy régi harcművész könyvem és abban vannak kés és kard elleni technikák.

Nagyjából az a konklúzió, hogy puszta kézzel nem igen lehet tenni semmit, főleg ha szakértő kezében van a kés.

Leír egypár technikát, de mindhez hozzáteszi, hogy ha nem jön be, akkor valószínűleg levágnak.

Viktor H 2010.02.26. 20:25:48

@stellaz1:

senki sem egy Bruce Lee é senki se hord magánál fegyvert ,mert alapvetően nem arra készülünk ,hogy valaki meg fog minket támadni . A legjobb fegyver mi magunk vagyunk , ez hülyén hangzik ,de tény . Magunkat kell felkésziteni rá ,hogy az adott pillanatban ott legyünk fejben és legyünk kellően józanok ,hogy fel tudjuk mérni a helyzetet és ne hagyatkozzunk egy flakonra vagy egy darab vasra amit könnyen magunk ellen tudnak fordítani..
Amúgy éjszaka a legjobb tanács : kerülni a szemkontaktust !!!

stellaz1 2010.02.26. 20:28:22

Egyébként a legjobb technika az lenne, ha a rendőrok a gyanus személyeket, gyanus helyeken rendere motoznák, ha pedig fegyver van valakinél az nagyon keményen megbűntetni, de úgy, hogy elmenjen a kedve tőle egy életre.

stellaz1 2010.02.26. 20:31:18

@Viktor H:

nem a nuncsakura gondoltam, hanem csak ilyen lazán kell előadni a dolgokat, minr Bruce Lee és akkor nem érhet baj:)))

Amúgy a sárkány közbelép filmben van egy jelenet ahol az üveget kirúgja a másik kezéből, egyszerűnek létszik, de a forgatáson elsőre úgy szétvégta a lábát, hogy nem tudom hány öltéssel varták össze.

Viktor H 2010.02.26. 20:32:30

@stellaz1:

nincs jó megoldás, mert ha Te egy jó ember vagy ,de rossz arccal áldott meg a sors akkor Téged fognak naponta motozni .
Az se megoldás ,ha betiltják a fegyver boltban a vásárlást ,mert akkor a sok hülye meg konyhakésekkel fog járkálni ...

porthosz 2010.02.26. 20:36:49

Az én véleményem szerint átlagembernek semmi esélye késes támadóval szemben. Harcművészeti technikákkal meg senkise próbálkozzon, én jártam néhány évig karatézni, és egyvalamit megtanultam:
-hacsak nem tanulod már legalább 10-15 éve (de inkább több) az adott harcmüvészetet profi szinten, semmi esélyed sincs (egyszerüen le fogsz blokkolni), de még ebben az esetben is jó eséllyel nagyon komolyan meg fogsz sérülni.

Igy aztán szerintem átlagembernek két védekezési módszere marad(feltételezve, hogy nem egy profi bérgyilkossal áll szemben aki direkt őt akarja megölni):
1, bármit nekidobni, nekivágni és úgy futni ahogy még sosem.
2, ha az első módszer nem alkalmazható, akkor teljes meghunyászkodás és odaadni neki amit kér

ha mindezek egyike sem jön be és nem lehet megúszni a dolgot, akkor valószinüleg itt is igaz az a tanács, amivel annó édesapám küldött el diszkóba:
ha úgy alakul hogy nem lehet elkerülni a verekedést, akkor az nyer aki előszőr üt, szóval üss te előszőr a lehető legfájdalmasabb helyre a lehető legnagyobb erővel, a lehető legerősebb fegyverrel ami alkalmazható és az se érdekeljen ha ez megöli a támadót (és ez valószinüleg kés ellen is igy van, ha semmikép nem lehet elkerülni a késelést, akkor inkább én próbálok meg elemi erővel támadni, mert ha már ő lenditi a kést, akkor nincs sok esély hogy megússzam, és ha már egyszer megvágott/szúrt az én esélyeim egyből elpárolognak)

stellaz1 2010.02.26. 20:39:23

@Viktor H:

Persze, de inkább motozzon meg a rendőr 3X feleslegesen, minthogy egyszer valami barom belémvágja a bökőt.

A késben az az undorító, hogy azt nem lehet "érzéssel használni", mint mondjuk csak gyengén pofozom. Ha elővették, akkor csak a szerencsében és a Jóistenben bízhatsz.

Nekem van zsebkésem és túrakésem. A kicsi a kulcstartómon van azért, hogy általános dolgokra használjam, A túrakésem is csak 9 cm-es pengével van, és főleg azért, mert tudom, hogy szabályosan ezt a legegyszerűbb hordani.

Nekem és sokunknak már egy jogszabály is elég, de sokaknak ennél keményebb dolgok kellenek az elrettentéshez.

manager2008 2010.02.26. 20:48:35

2009. február 9., hétfő 19:07 | Frissítve: 2009. február 9.
Hétfő délután megkéseltek egy nőt Budapesten, a Fő utca egyik kapualjában. A nő súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett. Támadója az áldozat táskájával elmenekült.

Viktor H 2010.02.26. 20:48:36

@stellaz1:

maradjunk a szerencsénél és a tudásnál .
Ha van elég tököd és ottvagy fejben és az illető a nyakadhoz teszi a kést megtudod fogni ugy a kezét ,hogy a hüvelykujjad a keze és a nyakad közé teszed és ezzel lesz annyi táv ,hogy legalább megvágni ne tudjon .
A szabad kezeddel meg azt csinálsz ami eszedbe jut !
Ez persze megint csak szart se ér ha leblokkolsz ,mert félsz .

manager2008 2010.02.26. 20:49:37

2009. február 9., hétfő 19:07 | Frissítve: 2009. február 9.
Hétfő délután megkéseltek egy nőt Budapesten, a Fő utca egyik kapualjában. A nő súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett. Támadója az áldozat táskájával elmenekült.

scsaba1 2010.02.26. 20:51:27

@Halandó:

Illetve hentesek használnak még ilyen könnyfém lemezekből "szőtt" munkavédelmi mellényt. Egyszer volt a kezemben, kb. fél kiló volt, vagy még annyi sem. Mondjuk csak a testet védi, de késsel nem lehet átszúrni-átvágni. Egy póló fölött simán viselhető. Annak, aki rossz környéken lakik, talán megéri.

www.vatera.hu/hentes_lanckoteny_csere_erdekel_162700595.html

Valami ilyesmi. (Nem az enyém, nem reklámozom, csak a gúgli az elsők között dobta ki a lánckötény keresőszóra.)

órarugógerincű felpattanó 2010.02.26. 20:54:41

Képzetlenül személy szerint is azt mondanám, hogy egy komolyabb gázsray jó még kés ellen, mert akit azzal arcon erősen megfújnak, az remélhetőleg nem ér utol, hamarabb kifullad.

Viktor H 2010.02.26. 20:57:04

@órarugógerincű felpattanó:

képzelem , hogy stresszhelyzetben véletlenül rosszul fogod meg a sprét és arcon fujod magad ,elöször kiröhögnek majd kirabolnak ...

stellaz1 2010.02.26. 21:00:35

@Viktor H:

Én továbbra is kitartok amellett, hogy jobb lenne, ha a komolyabb bűntetést adnának a fegyvertartásra, és ezt igyekeznének is betartatni.

Viktor H 2010.02.26. 21:03:48

@stellaz1:

Én is örülnék sok mindennek ,de mivel ez nem kivánságműsor ezért inkább próbálok észnél lenni ha helyzet van . Csak egyszer lenne végre már olyan helyzet , mert kiváncsi vagyok mit alakitanék ugyanis eddig elkerültek az ilyen szituk :-)

órarugógerincű felpattanó 2010.02.26. 21:06:02

@Viktor H: Na azért az már nagyon nem valószínű. Eleve normális sprayvel csak szándékosan tudnál magad felé fújni. Ezeknek nem olyan formája van mint a dezodoroknak. :)

Viktor H 2010.02.26. 21:12:59

@scsaba1:

jó hát kb 10 éve votl a kezemben spré utoljára :-)

springbok 2010.02.27. 10:25:49

Itt van egy demo, egy no fuj le 3 idiotat kb 3 meterrol.
www.youtube.com/watch?v=-NHQG_Qyvp8&feature=related

Akit ezzel lefujsz, az nem fog rohangalni utanad, sot jo esellyel ha hivod a rendoroket meg ugyanott megtalaljak par perccel kesobb. :)
Azert gyakorolni ezzel sem art, hogy jol menjen a celzas.

KCB 2010.02.27. 11:20:25

@stellaz1: "Egyébként a legjobb technika az lenne, ha a rendőrok a gyanus személyeket, gyanus helyeken rendere motoznák, ha pedig fegyver van valakinél az nagyon keményen megbűntetni, de úgy, hogy elmenjen a kedve tőle egy életre."

Sajnos ez kivitelezhetetlen, gyanú nélkül nem motozhatnak. Ha pedig kilóg a kés a kezéből a másikban pedig ott lóg a nénike táskája, akkor is azon fog felháborodni hogy azért mert ... vagyok?

KCB 2010.02.27. 11:25:38

@Viktor H: "Ha van elég tököd és ottvagy fejben és az illető a nyakadhoz teszi a kést megtudod fogni ugy a kezét ,hogy a hüvelykujjad a keze és a nyakad közé teszed és ezzel lesz annyi táv ,hogy legalább megvágni ne tudjon"

Azt hiszem erre mondják hogy otthon ne próbáljátok ki. Ha a nyakadnál van a kés, elég annyit mondanod hogy anyu szeretlek és várod meg a végét.
Nincs esélyed, egy kést 128 féle képpen lehet nyakhoz tenni, ha megmozdulsz, csak meghúzza. Erek, légcső, esélytelen.

KCB 2010.02.27. 11:28:03

@stellaz1: "Én továbbra is kitartok amellett, hogy jobb lenne, ha a komolyabb bűntetést adnának a fegyvertartásra, és ezt igyekeznének is betartatni."

Késért lehet kapni 1-2 évet, téged visszatart de akit nem azt a 10 év sem fogja. Jellemzően nem IQ bajnok honfitársaink hordják és használják.

Viktor H 2010.02.27. 15:29:09

@Kerek Perec:

Tudom ,de nem mindenki nyomja oda egyböl a torkodnak , szoval ha csak ugy odateszi akkor érvényes a hüvelykujjas dolog. haviszont levegőt nem kapsz ,mert úgyodatolta akkor már mindegy

full mindegy 2010.02.27. 16:57:22

@Viktor H:
Kerülni a szemkontaktust?
Értem én h egyeseknél az már nyílt agresszió,de ha nem nézek rá,hogyan mérem fel ,hogy mennyire lehet veszélyes a szembejövő?

full mindegy 2010.02.27. 16:58:00

plusz nem elhanyagolható,hogy az se jó ha eleve azt veszi le rólad hogy be vagy szarva

Viktor H 2010.02.27. 21:04:52

@full mindegy:

ha mész az utcán és elmegy melletted két ember akkor nem nézed őket ,mert az kötekedésre ad okot , ha viszont odaállnak eléd akkor farkasszemnézés ,mert hanem nézel rájuk az gyávaságot sugároz .

reloaded 2010.02.27. 21:09:57

@full mindegy: van benne igazság amit mond, nem lesütni a szemed, hanem elnézni mellette.
Ez egy ősi ösztön, ami agressziót vált ki.Vadállatoknál is alapszabály, hogy ne nézz a szemébe.
Valakik sokkal hajlamosabbak az agresszióra alapból és ösztönből jön.
Nézz határozottan el mellette, ennyi.

reloaded 2010.02.27. 21:17:33

Ja és ha a szemébe nézel akkor sem tudod felmérni a csávót, csak pumpáljátok magatokba az adrenalint.Én sem vagyok az a szemlesütős gyerek, de egy szarzsák miatt sem akarok börtönbe kerülni.
Így én is a köztes utat választom.

ghostbear 2010.02.27. 22:52:19

Késtámadásnál 3-4 gázpatron gyors egymás utáni elsütése megoldás lehet.Persze ha van pisztoly.Csak forgótárast szabad.És min 9mm-est.Pepper patron még jobb.Mérlegelni vagy netalán riasztótölténnyel figyelmeztetni nem szabad,gázfegyvernél.Lehet spray is hatékony,észlelve a készülődő akciót,már simuljon a kéz a zsebben a spray-re,majd kiránt,fúj,lelép.Ha egyik sincs akkor kabát a kézrecsavar,vagy lmagunk elé lógat,rúgás herére,lelép.Forgótárassal szerintem kb főleg ha kicsi,és könnyű a revolver max 3-5mp alatt max!lehet tüzelni.Ki lehet próbálni.Sprayvel ha kezünk rajta van max 2mp,ezt gyakorlatban már tapasztaltam.

ghostbear 2010.02.27. 23:18:06

Meggyőződésem egyébként hogy kettőnél több támadónál,főleg ha primitívek,és nálunk teszem azt nincs semmilyen fegyver,nem sok okosság van.Azt tudom javasolni,hogy lelépés.Nyilván vannak szerencsés szituációk,és gyors képzett harcosok,de az elkerülés a legjobb fegyver.Főleg ha az ember már családostul mozog,felelősséggel,és maximális intelligenciával kell előre megtervezni utunkat,hogy a legkisebb kockázatot vállaljuk.Persze sajnos kellemetlen szituáció ilyenkor is kialakulhat.Ilyenkor a büszkeség görcsös megőrzése tragédiát is okozhat.Végül is egy cél van,lehetőleg legkisebb veszteséggel túlélni.

ghostbear 2010.02.27. 23:20:57

Azért én szeretek mindig valamilyen kis,vagy nem kis bajtársat magamnál tartani...

reloaded 2010.02.28. 09:30:30

@ghostbear: hát igen, ha többen vannak, csak a lelépés a megoldás, nincs mit variálni.
Fel kell fogni, vagy ezt is meg kell tanulni, hogy a büszkeségnél most a futás előrébb való.
Igazából ez is egy nagy feladat, ha valaki sokat elért a kitartásával, vagy mindig úgy jutott előre, hogy szinte soha nem hátrált meg, most itt az alkalom, hogy tesztelje józan eszét.
Oké, nem ömlengek tovább ...

scsaba1 2010.02.28. 10:13:01

@ghostbear:

Még a szakközépiskola első évében az egyik haveromat molesztálta egy buzi a Nyugati aluljárójában. (Bejárósok és a teremhiány miatt délutánosok voltunk) Tényeket írok, még mielőtt... ;)

Utána meglehetősen beparázott (ami érthető), és szerzett gázsprayt, amit nem a zsebében hordott, hanem a bal kezébe fogta és ráhúzta az egy számmal nagyobb kabátjának az ujját. Gyakorlatilag ha előrenyújtotta a kezét a spray már "tűzkész" volt kb 0,5-1 mp alatt.

Még egy dolog eszembe jutott: szerencsére a késes idióták nagyon ritkán szaladgálnak jó minőségű és borotvaéles késekkel, lévén azok drágák. A piacos kusztorák pedig gyakran még a meleg vizet sem viszik, annyira életlenek, ha megélezik is, az élüket nem tartják. Egy vastagabb bőrkabát+kötött pulóver kombót nem vágnak át, viszont szúrni sajnos remekül lehet velük. Bár láttam már olyan gagyi rugósbicskát is, ami a fapadlóra ejtve nem beleállt, hanem a penge visszacsúszott.

Ezzel nem elbagatelizálni akarom a veszélyt, meg nem is lehet előre tudni, de van ilyen is.

ghostbear 2010.02.28. 16:34:07

@scsaba1: Igen,reális a gyors használat a spray-nél,illetve a forgósnál is.Én is max másodpercet írtam.Persze egyetlen dolgot nem lehet boltban venni,a lélekjelenlétet.Pedig ha volna ilyen boltban..hát sok pénzért lehetne árulni..

ghostbear 2010.02.28. 16:40:41

@scsaba1: Valóban vannak gagyi kések is,és az élezés is egyfajta tudomány..ilyen esetekben lehet jó egy alkarra feltekert kabát,amit felvázoltam.Egy minőségi taktikai,vagy akár civil kés,jól felfenve..hát az sok mindenen átszalad..de a kabát csak egy ellenállás,és ha alkarcsont állítja is meg,jobb mint egy átszúrt szívburok,vagy szem,esetleg nyaki verőér..

ghostbear 2010.02.28. 16:49:53

@reloaded: Amúgy sokat járok erdőn,mezőn,egyedül vagy családdal,és 3alkalomból egyszer biztos hogy kutya támad,vagy közelít meg(legútóbb 3 egyszerre,egy cuki dobbermannal az élen..).Ezekben a szituációkban kiválóan lehet gyakorolni,hogy az ember ne faggyon le,ne reagálja alul,illetve túl!a helyzetet,valamint fénysebességgel döntsön..

Viktor H 2010.02.28. 17:02:03

@ghostbear:

ez egy remek példa !! nem is kell többet hozzáfűzni!

ghostbear 2010.02.28. 17:33:08

@reloaded: Láttam a kérdésedet a fém övekkel kapcsolatban.Van többféle öv is ami úgymond fegyverként használható.Van aminek csatjából mini gázpisztoly varázsolható ki,6mm-es sajnos elég használhatatlan.Van amiből tőr lesz,mármint a csatból.A legklasszikusabb a hagyományos szegletes acél,vagy fémcsat,mely valóban súlyos sérüléseket okozhat,hiszen egy méter,vagy afölötti hosszú bőröv végén van.A második világháborúban a tengerészgyalogosok ha kimenőjük volt,előszeretettel használták a nézeteltérések elsimítására.Én is kipróbáltam,kés elleni támadásnál elvileg működhet,persze csak sok gyakorlással.Véső esetben.De mégsem szívesen ajánlom senkinek,hiszen szerintem maradandó,sőt megkockáztatom halálos sérüléseket is lehet vele okozni.Inkább a gázfegyverek..

reloaded 2010.02.28. 19:06:33

@ghostbear: és mit csináltál a 3 kutya ellen ?

ghostbear 2010.02.28. 22:15:45

@reloaded: Akkor a nagyobbik fiammal voltam éppen.A kutyák ekkor nem kifejezetten támadtak,hanem inkább temposan közelítettek.Fiam hátam mögé rendeltem,hátam minél közelebb nyomtam az ott futó kerítésnek,persze fiamat nem nekinyomva,hogy fedezzem a hátam,ne tudjon egyik kutya sem mögémkerülni.Ez nagyon fontos!Kabátom nyújtott karral magam elé lógattam,jobb kéz a spray-n.A dobberman volt a főnök,a többi blöki várta mit csinál.A kabátot egészen az orrához lógattam,amire olyan bután és tanácstalanul nézett,hogy végül az anti-dog spray használata elmaradt.Fiam a túrabotjával vette fel a harci helyzetet,pedig csak 9 éves.:)Pár másodperc tétovázás után a blökik továbbálltak,mi meg elballagtunk.Ha nem muszály nem bántom a blökiket.Szeles időben viszont a spray terepen kaki.

Beren 2010.02.28. 22:34:11

@ghostbear:

Kicsit off, de a derékszíjról ez jutott eszembe:

"- Ki verekedett ezzel a szíjjal? Ki ütötte ezzel szájon a karavánvezetőt, hogy nyolc foga kiesett, és fejjel zuhant a teveúsztatóba?

Ez kegyetlen egy ütés lehetett. De a garnizonélet valósággal elállatosítja némelyik legionáriust, hogy a jóérzés utolsó szikrája is kialszik benne."

on

ghostbear 2010.02.28. 22:38:57

Elnézést,elkanyarodtam az eredeti témától,de szerintem a kutyatámadások bizony megérnek néhány szót,hiszen jelenthetnek komoly veszélyt akár erős férfiemberre is,főleg ha többen vannak.Arról nem beszélve,hogy saját tapasztalatomból kiindulva lényegesen gyakoribb jelenség mint egy késtámadás.A sok tragédiáról nem is beszélve amit a hírekben hallunk.

ghostbear 2010.02.28. 22:40:52

@Beren: Melyik irodalmi műből idéztél?

fenriz17 2010.03.01. 08:05:00

@ghostbear: Rejtő, Három testőr Afrikában.

Én nem teljesen osztom azt, hogy kutyák veszélyesebbek lennének és gyakrabban támadnak mint az emberek. (persze települése válogatja) Én kétszer kerültem bunyóba kutyákkal, mindkétszer német juhászokkal. Szerencsém is volt, mert amatőr kutyák voltak, kabátomat cincálták, arra kellett csak vigyáznom a földön, hogy a fejemet/fontos részeket védjem. Ráadásul 2 perc után feladták a meddő küzdelmet és rugdosást, és csak dühödten csaholtak. Egyik esetnél jött a gazda is és kisegített. Fontos hogy ne féljünk a kutyától (nekem is van azóta), legtöbbjük csak blöfföl, és egyáltalán nem tud küzdeni, és mint ghostbear is írta, ha felveszel egy határozott állást és fenyegetően állsz, meggondolják a támadást.

A késelés/utcai támadás ellen a mindennapi életvitel kialakítása is fontos. Garázstól-garázsig. Ha el kell hagyni az autót, tegyük nappal, ahol sokan vannak és rendszerint van biztonsági őr bevásárlóközpont pl. Kerüljük el azokat a kerületeket ahol előre tudjuk hogy probléma lesz.

ghostbear 2010.03.01. 09:47:42

@fenriz17: Nyilvánvalóan mindenki a saját tapasztalataiból indul ki.Természetesen egy erdő,vagy lakatlanabb terep nagyobb veszélyforrás.A gyerekekre viszont nagy veszélyt jelenthet,főleg a csapatban támadó kutyafalka.Történt is tragédia sajnos nem is olyan régen,pont egy kisgyerekkel.A szülei nyilván nem értenének egyet veled.Örülök,hogy józanul gondolkozol,elég ritka manapság,de én magam részéről nem tartom veszélytelennek a kóbor,vagy nem fegyelmezett kutyát,kutyákat.A nagy testű ebet,póráz nélkül sétáltató gazdik pedig számomra érthetetlenek és zavaróak.

reloaded 2010.03.01. 09:52:28

Azt hallottátok, hogy a menstruáló nőre meg gyűlnek a vadak ?
Logikus, de hogy ha nem történt volna mostanában az tragédia vmelyik híres csajjal, akkor bennem ilyen fel sem vetődne.

nagykobzos 2010.03.01. 10:37:56

ez a kés dolog kemény dió. nekem alapvetően azt tanították hogy puszta kézzel ne próbálkozzak harccal, ha elkerülhető, mert mindenképpen komoly sérüléseket szerzek.

egyszer megtámadott minket egy béna késes. lefegyvereztem, mert amint húzta elő a kést elöttem már nyakon is rúgtam. de így is megjártam mert pillanatok alatt körülötte volt a galerija.

a tanulságom az volt ciki nem ciki, fuss ha tudsz! ha meg kell neki valami add oda. ennyi.

nagykobzos 2010.03.01. 10:43:58

@ghostbear: azt gondolom, a kutyatámadás veszélyét nem lehet le becsülni, de tán annyiból "jobb" (és nagyon idéző jelben) hogy a kutya reakciója és inditéka talán kiszámíthatóbb, mint egy késsel hadonászó emberé.

reloaded 2010.03.01. 11:47:57

Nekem már volt olyan, hogy egy kutya rám rontott a sötétben :), alig tudtam felkapaszkodni a kerítésre, nem is értem, hogy nem kapott el, mondjuk nem láttam semmit csak a qurva közeli csaholását.
Nem lopni vótam :) - egy sportpályán futottam és rám sötétedett.
Vak sötétben mocsok ijesztő tud lenni - a távolban a csak házak fényei fénylettek.

ghostbear 2010.03.01. 13:19:01

Vannak nagyon kemény,és roppant erőteljesen harapó,támadó kutyafajták,melyek komoly veszélyt jelentenek.Némelyik ősi vadsága,ragadozótermészete töretlen lággal lobog,farkasőse büszke lenne rá..ezek komoly veszélyt jelentenek az emberre.Engem dobberman(több ízben is),németjuhász már kóstolt be,de egy kuvasz,vagy kaukázusi juhász támadásának nem örülnék ujjongva.Paradox módon igazán egy tacskó,és egy vizsla!!harapott meg könnyedén!Vadászkutyák..nem szeretik a medvéket..

ghostbear 2010.03.01. 15:35:17

@nagykobzos: Vakmerő cselekedet késtámadásnál magasra,fejre rúgni.Nyilván jó gyors lábad lehet,és laza is vagy.Azért elgondolkodtató,ha közbe szúrt volna,here,esetleg a comb verőere is sérülhetett volna..én éles,utcai küzdelemben kerülöm a köldök feletti rúgásokat.

chuck-d 2010.03.01. 19:06:30

@ghostbear: gondolom nincs kutyád. ha lenne, sok minden érthetőbb lenne számodra. a gazdátlan, kiszökött kutyák mérettől függetlenül veszélyesek lehetnek, de ez a nagy testű póráz nélkül dolog csak laikusoknak olyan furcsa. jellemzően téged is kicsi támadott meg, ez sem véletlen. félreértés ne legyen, ilyenkor mindig a gazdával van a probléma, nem a kutyával.

ghostbear 2010.03.01. 23:36:11

@chuck-d: Mindig volt kutyám(vagyis akkor érthetőbb minden számomra,de mi is??),van is és lesz is(remélem).Volt kicsi is nagy is,magyar kutyafajta és nem magyar is.A kicsi(aki harizott) pórázon volt egy boltnál kikötve,nyilván a gazdira haragudott,vagy a méretem irritálta,ezért kért belőlem egy harit.Csak úgy.Véleményem továbbra is határozottan az,hogy póráz nélkül nem szabad emberek közt,van akit zavar.Ha laikus,ha nem..

ghostbear 2010.03.02. 00:45:28

Egyébként régi vesszőparipám,visszatérve a késtámadásra,vagy akár más jellegű támadásra,hogy méltatlanul a feledés homályába merült a gladiátorok által használt kis,kerek pajzs.Egy ilyen akár csupán 25-30 cm átmérőjű eszköz,sokféle dolog (kés,bot,harapás,vipera stb)blokkolója lehetne.Mondjuk könnyűfémből,masszív fogóval,akár az éle ütésre is jó,elit változatban összecsúsztatható pajzshéjakkal.A másik kezünk pedig támadhat akármivel is..Összecsukva akkora lenne mondjuk mint egy legyező..autóba a nagyobb verzió.páran megvennék márcsak kíváncsiságból is tesztelni..

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.03.02. 09:16:24

A legelső videón mintha tapadókezezne a két úriember, jól látom?

A második vidó meg remek példa arra, hogy milyen az, ha tényleg meg akarnak szúrni-vágni... hát ilyesmi. Egyedűl talán csak Steven Segal úszná meg vágás nélkül:

www.youtube.com/watch?v=WLvoO5B1dMw

:)

chuck-d 2010.03.02. 09:23:02

@ghostbear: akkor tényleg egyszerűbb lesz leírnod, hogy mi függ a kutya méretétől ez esetben. sétálni menni vele jó esetben nem ugyanaz, mint emberek közé vinni. oda minden kutyát pórázzal illik, kicsit is, nagyot is. attól még, hogy nagytestű, nem lesz veszélyes, ha a gazdája kellő gondossággal nevelte. ha nem, akkor 20 kiló felett fajtától függően akár életveszélyes is lehet egy kutya. gyerekekre különösen, akár kisebb is komoly sérüléseket okozhat. épp a kistermetű kutyáknál szokták elbagatellizálni a nevelés és a póráz fontosságát. elég régóta csak nagytestű kutyáim vannak, ha póráz nélkül veszélyesek lennének, már rég bajban lennék, mert hiába lenne szájkosár és mondjuk Nick Árpád, aki tartja, ha akarna menne és aprítana. 50 kiló felett már nem a póráz tartja vissza a kutyát, 80 felett különösen. de ezeket kutyatartóként neked is tudnod kell, így talán érteni fogod, hogy van olyan kutya, amelyik veszélytelen póráz nélkül is, mérettől függetlenül, és annyira nem fog zavarni ez a jelenség.

chuck-d 2010.03.02. 09:25:13

@ghostbear: akkor tényleg egyszerűbb lesz leírnod, hogy mi függ a kutya méretétől ez esetben. sétálni menni vele jó esetben nem ugyanaz, mint emberek közé vinni. oda minden kutyát pórázzal illik, kicsit is, nagyot is. attól még, hogy nagytestű, nem lesz veszélyes, ha a gazdája kellő gondossággal nevelte. ha nem, akkor 20 kiló felett fajtától függően akár életveszélyes is lehet egy kutya. gyerekekre különösen, akár kisebb is komoly sérüléseket okozhat. épp a kistermetű kutyáknál szokták elbagatellizálni a nevelés és a póráz fontosságát. elég régóta csak nagytestű kutyáim vannak, ha póráz nélkül veszélyesek lennének, már rég bajban lennék, mert hiába lenne szájkosár és mondjuk Nick Árpád, aki tartja, ha akarna menne és aprítana. 50 kiló felett már nem a póráz tartja vissza a kutyát, 80 felett különösen. de ezeket kutyatartóként neked is tudnod kell, így talán érteni fogod, hogy van olyan kutya, amelyik veszélytelen póráz nélkül is, mérettől függetlenül, és annyira nem fog zavarni ez a jelenség.

chuck-d 2010.03.02. 09:27:04

ezek szerint kétszer kattintottam, duplán küldte el, bocs.

ghostbear 2010.03.02. 11:22:29

@chuck-d: Értem amit írsz(egyszer is:))de mondjuk egy babakocsit toló kismama nem biztos hogy tudja,hogy az a kedves argentin dog jól van idomítva,és a délutáni sétára lehet hogy nem azért ment le,hogy frászt kapjon az utcán.Ezért írtam a pórázt.Igaz amit írsz,csak más malomban őrölsz..

ghostbear 2010.03.02. 11:25:44

Amúgy vélemény a pajzsról?

ghostbear 2010.03.02. 11:29:32

@Rorschach: Mi ez?Valami napközistanárnővel verekszik szegál?vagy a felesége?vagy gyerek?minek ide aikido?legközelebbi ellenfele danny de vito lesz?

ghostbear 2010.03.02. 11:38:38

@Rorschach: Végignéztem ez egy vicc.Rájöttem közben hogy menzán dolgozhat a kicsi.Vajon szegál bácsi az utcán is visszaadja a kést?Próbáld újra tesó felszólítással..

ghostbear 2010.03.02. 11:39:46

@Rorschach: Végignéztem ez egy vicc.Rájöttem közben hogy menzán dolgozhat a kicsi.Vajon szegál bácsi az utcán is visszaadja a kést?Próbáld újra tesó felszólítással..

Halandó 2010.03.02. 12:14:04

@ghostbear: Az ökölpajzs és a buckler nem csak a gladiátorokra volt jellemző, hanem egészen a középkor végéig használták.
Bár valóban hatékony, nem tartom életszerűnek, hogy bárki is ilyet hordjon magánál akár gyalog van, akár autóval. Továbbá ezt is elő kell venni, meg kell fogni rendesen.
Ha valaki mégis ilyenre vágyik, van itthon elég páncélkészítő a sok haditornász és hagyományőrző csapat révén (ó- és középkori csapatok egyaránt). Többségük könnyedén, netán már rutinból elkészíti kérésre.

ghostbear 2010.03.02. 17:05:37

@Halandó: Kösz a tippet.Én azért nem mondok le róla.Egyébként el tudok képzelni egy hátizsák félét,vagy tokot,amiből mondjuk túrázáskor előkapható,ha támad a hörgő emse..vagy az agresszív erdei alkesz.Halandó,összecsúsztatható verzió szerinted készülhet?

ghostbear 2010.03.02. 17:06:23

Kocsiban meg ülés alá..

Halandó 2010.03.02. 17:29:08

@ghostbear: Nem egész értem hogy akarod összecsúsztatni, de én amúgy csak még egy plusz mozdulatot látok az elővételében.

ghostbear 2010.03.02. 17:33:57

@Halandó: Nagyjából úgy mint egy legyezőt csak teljes 360 fokban,hogy kör alakot felvegye..

Takács Bálint 2010.03.02. 21:12:20

Mind kutya, mind kés ellen jól alkalmazhatóak a legális önvédelmi eszközök, mint a gázspray, (engedéllyel) gázpisztoly, vagy a "kedvencem" a Jet Protector/Guardian Angel/Dog Shock néven beszerezhető eszköz.

Mint gyakorlatilag az említett összes módszernél a legfontosabb a távtartás, ezután az eszköz helyes használata, majd futás.

A helyes használat alatt azt értem, hogy gázpisztollyal, pl. sosem lövünk egyet. nekem a (természetesen forgó) fegyverem pepper, CS, pepper, CS, pepper sorrendben van betöltve. Ebből minimum kettőt lövök egyszerre (illetve a duplázást gyakorlom), hátha valamelyik hatóanyagra nem érzékeny a delikvens. A nagyon részeg, vagy főleg benarkózott támadók egy része a CS-re teljesen rezisztens.

Valaki említette, hogy a gázpisztoly semmit sem ér. Az illetőnek javaslom egy ilyen duplázás kipróbálását 9mm-es peremes lőszerrel. A videót szívesen megnézem! :)

A Jet protector egy műanyag, könnyen hordható, rejthető, kétlövetű pirotechnikai töltettel működő eszköz, ami elég nagy sebességgel és ütőerővel kapszaicin tartalmú "taknyot" lő ki, ami rátapad a támadó arcára és nagyon sokáig harcképtelenné teszi.

ghostbear 2010.03.02. 22:03:10

@Takács Bálint: Jó ötlet a vegyes töltet,de nyílt terepen a szél gyakori vendég.Általában pedig,mondjuk mezőn járva igen nagy a huzat,sajnos ilyenkor a gázpisztoly is kaksit ér.Pedig én is kedvelem.Ilyenkor marad-hangsúlyozom,hogy nem városban,bár végszükségben ott is- a zöld svéd Mora késem,ami igen hatékony szélben,hóban,esőben is.Guardian Angel-ról azt olvastam hogy hősünk sokáig hordta nagy biztonságérzettel,majd egyszer kipróbálta-mind a két töltet be volt dögölve.Hm-csak óvatosan vele is..

Ben77 2010.03.02. 22:05:48

Köszöntök Mindenkit, a "klubban" :)
Kés kontra gázpisztoly:
www.gazpisztoly.hu/gazpisztoly/video.26.php

Ben77 2010.03.02. 22:07:30

Azért látszik, a távolság, a rántás is nagyon fontos!

Ben77 2010.03.02. 22:29:04

@ghostbear: Ez a Mora tetszik, én is vettem valami hasonló svédet :)
Akkor nem csak nyárs készítéséhez jó...

Takács Bálint 2010.03.02. 22:46:00

@ghostbear: én a lejárt szavatosságú Guardian Angeleket mindig ellövöm gyakorlásképp és még nem kattant üresen, mindkét cső rendesen ürült. Lehet, hogy "Hősünknél" egy évek óta lejárt példány volt. Egyébként a gázspray szavatossági idejét is nagyon "illik" figyelemmel kísérni, mert kellemetlen meglepetések érhetik az embert.

Persze egy Taser lenne az igazi... :)

Takács Bálint 2010.03.02. 23:11:12

A "Kicsike" egyébként egy Weihrauch HW 88 Super Airweight.

skru 2010.03.03. 11:29:36

kés ellen futás. ennyi.

chuck-d 2010.03.03. 12:21:34

@ghostbear: látom azért nálad is torlódnak a kattintások, Amerika Kapitány :]
www.fusedfilm.com/wp-content/uploads/2009/12/Captain-America002.jpg
a pajzs, főleg amekkora elférne, nem fog megvédeni a városi rosszfiú jellegzetes fegyvereitől. esetleg a szamurájkardtól, és manapság nem is ritka.
a kutyás dologról meg annyit, hogy elsőre is leesett, hogy félsz a nagy kutyáktól, de ezt kissé demagóg módon egy gyerekét toló kismamára vetíteni, hogy drámaibb legyen az összhatás inkább érzelmi, mint észérv. részemről az agresszív szóval helyettesíteném a nagytestű kifejezést, és teljesen egyetértenék veled.
amúgy vannak nagy, mások számára esetleg félelmetes külsejű emberek. ha már a méret frusztrál, velük mi legyen? igen, ez is demagógia, de csak vicceltem. a kutyatartás szabályainak szigorúbban vételét én is támogatom, pedig még soha nem kapott senki felé egyik kutyám sem, ésszel sétáltatom őket, de meg tudják védeni magukat és a gazdájukat, ha kell. de szabályokat nem az alapján vennék szigorúbban, hogy mitől félek, hanem hogy mi ténylegesen veszélyes.
argentin dogod volt?

ghostbear 2010.03.03. 19:03:11

@chuck-d:Jaaaj!Teljesen félreértesz!Először is szeretném leszögezni,hogy abszolut szimpatikus az ahogy írsz,tetszik a mérsékelt de meglévő empátia,és kompromisszumkésséged.Másodszor szeretném ha amit most leírok elhinnéd!Csak azért mert igaz.Kérlek!Először is dobbermanus nyuszikutyának már dugtam puszta öklöt az orra elé.Nem félek a nagytestű és kistestű kutyáktól,se a vaddisznótól,se az aranyhörcsögtől.Tényleg a kismamák akiket féltek.Bármilyen fajta állattámadás nagyon jól eső valami ősi örömmel tölt el,hogy érzem végre élek,áramlik a vér!!Remélem valami nagy erdei állat által fogok meghalni,tiszta szívből,felfent késsel a kezemben(lehet hogy emiatt nem kaksizok tőlük).Amúgy használni is szeretem a bökőket.A nagy méretek sem zavarnak hiszen akkor idegbajos lennék akárhányszor tükörbe nézek(193cm,123kg erőteljes fogyókúra után130ról).Amúgy bernáthegyim volt.Ami nagytestű.Köszönöm az Amerika Kapitány képet,kicsit le vagyok eresztve rajta..:)Pajzsőrületem pedig csak egy őrület,egyébként ne tedd le a nagyesküt,hogy kevés szamurájkard van az országban!:)Nem tudom amúgy miért dupláztam,lehet hogy ilyen kardos ürgére gondoltam..

ghostbear 2010.03.03. 19:07:07

@Takács Bálint: Igazi?merkel suhl 10-es rottweil patronnal!!vagy 30-06-os vadászpista..

ghostbear 2010.03.03. 19:27:56

@chuck-d: Amúgy a városi rosszfiúk nem mind rossz gyerekek,aki meg rossz arra magasról kullantok,nem szép halál 125évesen kínlódava meghalni.Amerika kapitány re-a chuck-d az mi,chuck-d(orisz?)ekszkjúzmi.a szamurájkardos részt meg benéztem,már megint a spyderco nativomra gondoltam..kevin costner rádobhatná a büdös zokniját,elvágná..

ghostbear 2010.03.03. 19:33:27

@Ben77: Nagyon jó ár-értékarányú kések a Mora-k.Nekem több is van,olyan is ami megfeketedik a nedvességtől.Magas a széntartalmuk,éltartóak ezáltal,ha meg késsel támad a haramia,és Morával visszakontrázok a kést tartó kéz irányába..lehet hogy úgy jár az ürge mint Lukács Égisétáló Darth vödörrel szemben.(persze az 5.epizódban..)

Ben77 2010.03.03. 19:45:17

@ghostbear:
Kicsit oFF:
Engem komolya érdekelne, hogy vaddisznóval való találka esetén mi a teendő.
A családdal szeretünk kirándulni, de már majdnem összejött?

Ben77 2010.03.03. 19:52:03

@ghostbear:
Hát, sok vívódás útán én egy F1-et vettem, de veszek Morát is, mert ténylek nagyon jó kések.
Azt is megerősítem amit a spyderco nativról írtál, nekem is van )
Na, ezeket védje ki valaki...:)

ghostbear 2010.03.03. 20:39:15

@Ben77:Pengetámadástól a késimádók táboráig..Mora 2000 nagyon fini.De az olcsóbbak is.F1 hát a nevében is benne van hogy forma egyes,de az ára is..native meg egy mini szamurájkard..azé a crkt ichi-m is kis beretva..

ghostbear 2010.03.03. 20:53:58

@ghostbear: Vaddisznó ellen puska nélkül..nincs tökéletes tipp..ami segíthet:nem meglepni,vagyis sűrű erdőben hangosan beszéljünk,zajongjunk-nem vadászunk.Általában eliszkolnak ha meghallanak.Ha támad akkor vagy fel a fára,főleg a gyerkőcöknek,vagy fa mögé,az első roham lehet hogy csak elijesztés,végig sem biztos hogy viszi.Gázpisztoly pepperrel és a nagy hangja is eltántoríthatja.Ha van kutya az elveszi a figyelmét.Valami lándzsaféle magunk elé tartva,vagy fa mögül segíthet.Nem árt tudni a kan kaszál az agyarával és harap,a nőstény harap.Legutóbb etyeki erdőben kb 160-180kg ezüsthátú kan kocogott el mellettem,oda se bagózott rám..Ja és a kismalacos időszakban még zajosabban kiránduljunk!

Ben77 2010.03.03. 21:03:04

@ghostbear: Köszönöm, nagyon hasznos dolgok voltak.

ghostbear 2010.03.03. 22:36:13

@Ben77: Nincs mit,a kisdobos ahol tud segít.

chuck-d 2010.03.06. 00:26:48

@ghostbear: nézd, amúgy nyílván semmi bajom veled, főleg, hogy én is a kutyákkal inkább a környéken az erdőket járom, nagy a kert is, szeretjük a természetet. csak ha mások helyett fél az ember, akkor túlzásokba eshet, és hamis kép jöhet le. edzésen az egyik srác 10 centivel nagyobb nálad, és pont ezért találják meg, mert ha nagy, akkor biztos rosszat is akar, vagy nem is tudom minek képzeli magát. pedig jó srác, inkább kerüli a kötekedőket, de így is évente kétszer nekimennek. emberekre is él ez a méretpszichológia, nagykutyás lévén sokszor találkoztam vele, indokolatlanul, bántóan, talán ezért zavar. nekem csak a buta agresszióval van bajom, kutyák esetében is azt tartom veszélyesnek. ha meg van nevelve, mindegy mekkora, és ezt a környezetemben sok nő is osztja, akár gyerekkel is.
ha csak ironia volt a részedről, az sem gond. Amerika kapitány a pajzs miatt ment, de Randy Couture beceneve is, nem akkora oltás az. a szamurájkardra meg én is azt írtam, hogy sajnos a kelleténél jóval több van. a rosszfiúk, akikre gondoltam bármilyen mérce szerint azok lennének, elhiheted. a chuck-d régi regnév, nincs jelentősége, nem definiál, ahogy ha Napóleon lenne sem képzelném magam annak. a dorisszal azért csak óvatosan, mindenkit meg lehet találni valamivel :]
en.wikipedia.org/wiki/Bear_(gay_culture)
no offense, csak hogy regnevekkel ennyire érdemes viccelődni.

ghostbear 2010.03.06. 15:52:23

@chuck-d: No.Nézd barátom,nem lehetsz Te rossz gyerek ha ezen az oldalon írogatsz.Ne is sértődj meg please amit most írok.De.Szerintem kicsit mimóza vagy.Más bear nicknevűek nem fognak örülni a linknek.Elég csípőből vágtad a bear-gay témát.Amúgy és ez nekem is szól elkanyarodtunk az eredeti témától.

chuck-d 2010.03.06. 18:08:29

@ghostbear: mimóza te vagy, vagy nem tudsz olvasni. viccelődtél a regnevemmel, hasonló áthallással, de a visszaviccelődés már nem tetszik. én poénra vettem a tiédet, neked nem sikerült, pedig még csak át sem írtam. ahhoz azért végképp nincs közöm, hogy mit használnak mire az angolban.
látom már a másik topiknál is puffogsz, ennyit a mimózaságról. meglehet az indexről keveredtél ide, ott lehet reklamálni, ahol népszerűsítik ezt a szlenget.
lagközelebb akkor ne vicceskedj, mert meglehet azt fogják feltételezni, hogy érted is a viccet. nem hiszem, hogy erősebb volt a dorisznál. és most rángassak ide embereket, akinek d van a nevében, meg sértődjek be? tiszta óvoda.
ez a csípőből vágtam dolog meg mi akar lenni? sértődős mimóza visszaszúrka? naugye.

chuck-d 2010.03.06. 18:11:13

a lagközelebb az legközelebb akart lenni.

ghostbear 2010.03.06. 21:12:30

@chuck-d: szerintem te nagyon félrevágsz.én a részemről befejeztem..

Polemius 2012.08.20. 13:10:45

@stellaz1:
"ha pedig fegyver van valakinél az nagyon keményen megbűntetni, de úgy, hogy elmenjen a kedve tőle egy életre."

Mondjuk ha valakinél tiltott eszköz van, kapjon fél év letöltendőt? Az megfelelne már?

"A túrakésem is csak 9 cm-es pengével van, és főleg azért, mert tudom, hogy szabályosan ezt a legegyszerűbb hordani."

Látod, ezért probléma ez a hozzáállás. Mert bár lehet, hogy te ártatlanul, rossz szándék nélkül sétálsz ki az ajtódon, de ez esetben te is kapnál hirtelen fél év letöltendőt.
Ugyanis 8 cm a határ.

Ugyanakkor azért is rossz a megközelítés, mert a konkrét eszközök betiltásától még soha nem változott semmi. Ahogyan az Egyesült Királyságban sem, ahol ugyan nagyon szigorú szabályok vannak, mégis sok a késelés (egyszerűen nem foglalkoznak vele, vagy például vésőt visznek, nem kést).
süti beállítások módosítása