A fekvőtámasszal sokaknak az volt az utolsó találkozása, amikor a tornatanár büntetésből kiosztott nekik tízet, mert késtek az óráról. Pedig hihetetlenül hasznos gyakorlat, ahogy azt sok sportoló, harcművész meg is tudja erősíteni, csak az ilyen-olyan edzőgépek világában hajlamosak vagyunk erről megfeledkezni. Nemcsak a mellkast és a vállat erősíti, de jó a hátnak, hasnak, tulajdonképpen az egész felsőtestnek, növeli az állóképességet, fejleszti az ütőerőt és még sorolhatnám. Fekvőtámaszozni jó.

Viszont ha jó ideje nem csináltuk, és most megpróbálnánk lenyomni párat, hát, valószínűleg nem dicsekednénk az eredménnyel. Hogy lesz ebből száz fekvő? Az internet tele van futó- vagy testépítő-edzéstervekkel, az amerikai Steve Speirs – aki egyébként elsősorban futó – arra gondolt, miért ne lehetne ilyet fekvőtámaszra is összeállítani. Ez lett a Hundredpushups.com. Itt egy előzetes teszt után háromféle intenzitású edzéstervből választhatunk, melyek azonban egyben közösek: a hatodik hét végére jó eséllyel képesek leszünk megcsinálni egyben száz fekvőtámaszt.

Fekvőtámaszból ugye sokféle van, csinálhatjuk szűken vagy szélesebben, tapsolhatunk közben, feltehetjük a lábunkat vagy letehetjük a térdünket, létezik tigris- és hindu fekvőtámasz (van, aki ez utóbbit is tigrisnek hívja), meg még ezerféle, de első körben talán szerencsésebb a sima, mezei változattal próbálkoznunk. Arra mindenképpen érdemes figyelni, hogy a testünket tartsuk egyenesen, és a testsúlyt csak karból emeljük, ne hullámozzunk össze-vissza. (Igény esetén legközelebb összeszedem, hányféle fekvőtámasz van, és melyik mire jó.) A honlaphoz van egy online edzésnapló is, amibe bejegyezhetjük a haladásunkat, sőt össze is köthetjük ezt a Facebook-profilunkkal, ami állítólag nagyon izgalmas, csak én semmit nem szeretek összekötni a Facebook-profilommal.

Aztán ha a száz fekvővel megvagyunk, rámehetünk a kétszáz guggolásos és a kétszáz felüléses edzésprogramra is.

A tippért köszönet Zsoltnak.

Update: Boibo kommentjéből látom csak, hogy lefordították az egész oldalt, szóval aki szívesebben olvas magyarul: 100fekvőtámasz.hu

Szerző: navarro

84 komment

Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://fighter.blog.hu/api/trackback/id/tr151706623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sátán meg a Jocó 2010.01.27. 15:37:41

Remek ötlet, köszönöm én is!

(A szövegben nem jó a Hundredpushups.com hivatkozás!)

boibo 2010.01.27. 16:04:58

Lányok (jár ide valaki rajtam kívül?), figyeljetek, vigyázzatok!
Kb másfél éve elkezdtem ezt a száz fekvőtámasz programot ( 100fekvotamasz.hu/a-programrol.php ), a lehető legalacsonyabb szintről, szinte mínuszból, mert egy se (!) ment szabályosan. És heti ötször csináltam is a kirótt penzumot rendesen, fejlődtem is szépen, el is jutottam a százig.
De!!!
Olyan vállizmaim kezdtek nőni, hogy úgy március elején abba is hagytam, mert nyárra egész furán néztem volna ki a vállpántos topjaimban. :)
Viszont!!!
Teljesen megszűnt a hátfájásom, amig csináltam, és még miután abbahagytam is, egy jó darabig.

ladislaus 2010.01.27. 16:25:21

en tegnap elott az edzoteremben csinaltam, es volt aki mellettem csak leste es kerdezte hogy miert nem a melltolo gepet hasznalom... mondom ez osszetettebb es hasznosabb. dehogy azzal lehet tobb kilot kinyomok mint amennyi vagyok. Mondmo aha. lehet :)
Aztan feltekerte ipodjan a hangerot es ment cardiozni :)

ssolymarka 2010.01.27. 16:25:38

@boibo:
Kössz az infót, akkor inkább maradok az ugrókötelezésnél, de nem boxolok, nem azért! Megnyugtat, élvezem.

Zsírosdisznó 2010.01.27. 16:29:16

@boibo: Én szeretem az izmos lányokat! :)

ladislaus 2010.01.27. 16:29:50

Jah, amugy koszonom a posztot!!! Remek!!! Ritkaság szamba megy itt index cimlapon :)

halljakend 2010.01.27. 16:48:31

@boibo: "Lányok (jár ide valaki rajtam kívül?)"

Vagyok :)

"heti ötször csináltam is a kirótt penzumot rendesen, fejlődtem is szépen, el is jutottam a százig. Olyan vállizmaim kezdtek nőni, hogy úgy március elején abba is hagytam, mert nyárra egész furán néztem volna ki a vállpántos topjaimban. :)"

Én régebben csak úgy magamtól kezdtem hozzá, de minden nap (heti hét nap) kétszer gyakoroltam, és elég hamar eljutottam a napi százig, de száznál több is elég könnyen ment már. És hát én is megerősödtem vállban, még mindig látszik rajtam a a hatása, bár egy része már lement :)
Egyébként engem nem igazán zavar, még büszke is vagyok rá, hogy sportosan nézek ki :) (Persze csak egy határig, Schwartzeneggerre már nem volna jó hasonlítani nőként :))

"Teljesen megszűnt a hátfájásom, amig csináltam, és még miután abbahagytam is, egy jó darabig. "

Így van, az én hátamnak is jót tett.
Plusz még egy nagy siker: egyszer egy konditeremben pár faszit úgy leiskoláztam a mellgépen, hogy nem tudtak köpni-nyelni :)))

Iron 2010.01.27. 17:08:36

Én a pszeudo-planche fekvőtámaszozást kezdtem el e szerint:
www.youtube.com/watch?v=YvbLSgWMJec

csak sajnos begyulladt a jobb kulcscsonti ízületem (korábbi sérülés) meg a jobb rotátorköpeny is fáj. :( Ez utóbbit pihentetni kell, előbbit, meg lehet, hogy műteni. Egyelőre marad a kettlebell swing, az nem bántja és jó kis kondit csinál.

sheepshagger 2010.01.27. 17:13:28

szep ez, csak a fekvo onmagaban keves, mintahogy a hasazas, es gugolas is

www.bodyweightculture.com/

fran7 2010.01.27. 17:31:29

navarro, én nem bánnám, ha leírnád melyik fekvőtámasz, mire jó, mire használ. Mert ami én szoktam csinálni az nem hasonlít ahhoz, amit az említett oldalon mutatnak. Előre is kösz.

vernyul 2010.01.27. 17:57:19

A fekvőtámasz bemelegítésnek is kiváló fekvenyomás vagy hasonló gyakorlatok előtt. Csak arra figyelj, hogy azért ne fáraszd magad ki. Mondjuk, szinttől függően 3*8, 3*10 stb kiválóan átmozgatja a felsőtestet, utána már csak egy enyhe nyújtás is elég.

salted 2010.01.27. 18:10:21

"Igény esetén legközelebb összeszedem, hányféle fekvőtámasz van, és melyik mire jó"

igény jelezve

2010.01.27. 18:32:51

Hm. Érdekes szisztéma.
Fekvőtámasz nagyon jó gyakorlat: nyomom is minden nap.

Pavel Tsatsouline rendszere is kiváló. Igaz, ő főleg az egykezes fekvőtámaszra (és az egylábas guggolásra) alapoz. Ha valaki ehhez nem elég erős, akkor megfelelő kondiba kell jönnie.
De onnantól kezdve elképesztően jól lehet vele fejlődni.

Fekvőtámasz-típusokra, hatásokra én is kíváncsi vagyok.
Hátha tud újat mondani :)

upperclass 2010.01.27. 18:45:23

Hát nem tudom, én kb. 1 éve találtam ezt a 100 fekvős oldalt. El is kezdtem a programot, de nem jutottam el a százig, pedig mindent úgy csináltam, ahogy oda van írva, valahol a 3/4-énél kezdett annyi lenni az ismétlések száma, hogy egyszerűen már nem ment, holott az elején nagyon könnyűnek tűnt...

Valakinyolc 2010.01.27. 18:46:12

én is igényelném, továbbá ebben a tesztben melyik típust kell nyomni? amikor "standard" vállszélességben van a kéz?

DPO 2010.01.27. 19:00:44

Már egy ideje létezik ez az oldal is:

100fekvotamasz.hu/

Zseboroszlán 2010.01.27. 19:04:54

Én felhagytam a fekvőtámaszokkal, amiért egy ideje már a harmadiknál fáj a könyököm. Rossz a technikám?

tony zionist 2010.01.27. 19:47:08

régebben 30-50db fekvőtámasszal szériáztam, ami alkatomat illetően sokakat meghökkentett. mára úgy elpunnyadtam, hogy 20-30at ugyan lenyomnék, de utána infarktus vagy izomláz...

z8 2010.01.27. 20:00:49

szeritem ez csak kisebb gyakorlás kérdése, mostanában nem fekvőtámaszozom de 1-2 éve simán megvolt a 100 egyhuzamban
viszont senki ne gondolja hogy 1-2 nap alatt megvan ha 20 ról kezdi. kitarták stb.

ez pont olyna hogy sokan mondják hogy 2km nél többet nem tud futni mert fáj a lába igen fáj mert nincs hozzászokva de pár hónap alatt hozzászokik és az illető vígan lefut egy fél maratont..

[corristo] 2010.01.27. 20:12:22

a fekvőtámasz jóbarát. ez a hundredpushup meg eléggé problémás.
egyrészt: heti öt edzésnap? az esetek legnagyobb részében, gyakorlatlan versenyzőknél sima túledzés lesz belőle. sokan elfelejtik, hogy a szervezet nem akkor épít izmot és erősödik, amikor edzel, hanem amikor pihensz, regenerálódsz. és hát ne feledkezzünk meg arról sem, hogy ha erősíteni akar az ember, akkor annak megfelelően kell táplálkoznia is. az izom növeléséhez a terhelés szükséges de nem elégséges. az okosak szerint a terhelés-kajélés szerepe az izomnövelésnél olyan 20-80 körül oszlik meg.

2010.01.27. 20:16:48

@[sy]: Három edzésnapot ír egy hétre. Mindegyik után egy-egy nap pihenőt.

Semper Fidelis 2010.01.27. 20:21:00

Fekvenyomás, bicepsz, fekvenyomás, bicepsz.....

A nick már létezik 2010.01.27. 20:25:23

"növeli az állóképességet, fejleszti az ütőerőt és még sorolhatnám"

Sorolhatnád, de legalább ezt a két hülyeséget ne sorold (illetve az állóképességet növeli - kb. annyira, mint bármilyen más testmozgás; az ütőerőt sajnos semennyire).

Egyébként tényleg hasznosabb, mint a gépezés (Ojama Maszutacu azt mondta: erősítésre csak a saját testedet használd - pedig ő azért tudott valamit).
Csak az a baj, hogy nagyon kevesen tudnak szabályos fekvőtámaszt csinálni, általában kb. 15 foknyi karhajlítást gondolnak annak, nem a mellkas szinte éri a talajt - kéz teljesen kinyújtva közti állapotot, egyenes testtel.

@halljakend:
Azért a napi 100 és az egyhuzamban 100 közt elég jelentős a különbség.

@[sy]:
Én nem nevezném okosnak, aki ezt mondja.

Misa76 2010.01.27. 20:38:29

Évek óta nem nyomtam fekvőtámaszt (másképp sem edzettem), most szomorúan tapasztaltam, hogy a mellkasom helyett a hasam érintette a földet. Ideje lesz nekiállnom...

A nick már létezik 2010.01.27. 20:40:22

Az ismétlésekre a javaslatom, hogy 1 normál (válszálasségű), 1 széles (1,5-2 vállszélesség) és egy összetett tenyerű (hüvelyk- és mutatóujj összeér) sorozat kövesse egymást, így tényleg erősíted és formázod a felsőtest minden izmát (széles: fűrészes izmok, összetett kezes: mellizom).

tlvajferi 2010.01.27. 20:46:41

simán lemegy 300 tengerész fekvőtámasz
maponta3x
:-)

ladislaus 2010.01.27. 20:59:44

@Zseboroszlán: vagy az izületed. Nézesd meg dokival.

Sickret Service (törölt) 2010.01.27. 21:02:54

Diákkoromban, mikor még karatéztam, reggelente mindig 100 fekvővel kezdtem.
Az edzéseken ökölre támaszkodva csináltuk.

Úgy tönkrement aztán a csuklóm, hogy soha nem lehet rendbehozni, és azóta is minden közepes megerőltetéstől hetekig fáj.

tomot 2010.01.27. 21:13:04

Crossfit ! Nem kell ragozni !

Dr_utcai_arcos 2010.01.27. 21:16:33

Hát végigfutottam ezeket a számokat és szerintem kamu.Tipikus amerikai "napi 5 perc alatt két ruhaméret egy hét alatt...".Fiatalabb koromban ilyen olyan alkalmakból én is nyomogattam. Volt olyan időszak, hogy 2-3 hónap alatt lenyomtam kb 10ezret, de a legjobb eredményem sosem volt jobb 82-nél. Esténként (nem minden) 20-25db-os ismétlésekkel 350-400-akat nyomtam.Akkor jutottam el olyan szintre,hogy nem a darabszám,hanem a regenerálódási idő ment le brutál alacsonyra. 45*20 +4*25 (az ugye 1000) ment le akkor 1 óra 45 perc alatt.De nem volt semmilyen testi változás,se szálkásodás,se körméret növekedés. Akárki akármit mond, a súlyzós edzést nem lehet kiváltani vele,főleg ha nőni szeretne az ember :).

Dr_utcai_arcos 2010.01.27. 21:20:15

@utcai_arcos: Ami viszont brutális növekedést okoz,az a húzódzkodás. Elkezdtem 3*4-el ( :DDD ) és egy hónap alatt eljutottam 8*10-ig. Az viszont minden nap. 18!!! centit nőtt a mellkasom.

butcher511 (törölt) 2010.01.27. 21:38:56

Bizony a fekvőtámasz jó. Főleg ha egész nap gép előtt dolgozik az ember, kötelezővé tenném minden irodai dolgozónak reggel este!

Blogerovac 2010.01.27. 21:45:09

Egyszer kipróbáltam - amikor még csak éppen elkezdtem rendszeresen nyomni, napi 30-50 szériákkal -, hogy mennyit bírok egy óra alatt nyomni. Direkt kis szériákkal, hogy ne fáradjak. Az elején nehéz volt megállni, hogy ne csináljak többet, a végén 10-et sem tudtam egyben kinyomni, annyira lefáradtak az izmok. 200 jött össze a 3 percenként 10-es szériával.

Később napi 100-at nyomtam 2 részben, kb. 3 évig. A végén sem tudtam 100-at egyben megcsinálni, talán mert az 50-ekre álltak be az izmaim (nyolcvanvalamennyi volt a csúcs), bár mellizmom lett rendesen :) Megjegyzem nem lendületből, 5 centis mozgásokkal csináltam, hanem nyújtot karból mellkas földet érintésig.

karc77 2010.01.27. 21:47:49

100fekvotamasz.hu/

itt van magyarul. Én végigcsináltam, igaz kicsúsztam és 8 hét lett belőle de augusztusban lent vt a 100 fekvő. Azóta sajna kicsit ellustultam, de mindenképpen bizonyítja hogy megcsinálható. napi 40-50et csípőmagasságba feltett lábbal most is csinálok.

standup 2010.01.27. 21:53:20

@halljakend: A váll oké, de engem az tart vissza, hogy a mellkasomra szűkmarkúan kiosztott zsírt nem égeti-e le?
Ebben mi a tapasztalat?

Kedvet kaptam egy ilyen edzéstervhez, de az a bizonyos zsírszövet kellene :)

tomot 2010.01.27. 21:59:55

@standup:
erre még nem panaszkodott senki :) Hugh Jackmanre az XMenhez úgy húzták fel az izom mennyiséget, hogy megnézték a mindenkori maxát, és az alatt 10%val csinált szériákat a különböző izom csoportokra, úgy, hogy a gyakorlatokat lassan, 5 másodperc kitolás, illetve visszaeresztéssel hajtotta végre. Természetesen a fehérje utánpótlásra oda kell figyelni.

standup 2010.01.27. 22:03:42

@tomot: Mondom máshogy:
Nő vagyok. Féltem a nem túl nagy melleimet. :)
Szóval leégeti vagy nem? :)

2010.01.27. 22:04:09

@tomot: Szerintem standup arra utalt, hogy ő nő, és hogy a kebleit a sok melledzés nem érinti-e esetleg negatívan :)

standup 2010.01.27. 22:04:22

@tomot: Gondolom Hugh Jackmannek nem voltak ilyen aggodalmai :D

2010.01.27. 22:08:11

@standup: Hehe. Megelőztél :)
Jackman bátyónak aligha :)

Női edzéstervekhez nem igazán értek. Majd a profi kollégák, esetleg a kolleginák adnak tanácsot.

Ha módjával csinálod, akkor azért nem hinném, hogy baj lehetne.
A komoly melledzések tényleg megviselik a nők mellét (ld. a női testépítőket - bár náluk talán nem csupán a fizikai igénybevételről van szó).

standup 2010.01.27. 22:10:38

@AntiChrist: Kamaszkoromban, 15-16 évesen rákaptam tesin a korlátra. Nagyon gyorsan fejlődtek a felsőtestem izmai, bordás hasizmom lett... De szűk egy hónap alatt majdnem eltűnt a mellem. Azóta félek a mellizmot is igénybe vevő gyakorlatoktól.
Van olyan fekvőtámasz, ami inkább csak karra és vállra megy, mellizomra kevésbé? Vagy csak a felsőre..?

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2010.01.27. 22:13:40

@Iron:

hogyajókurvaélet. erre ráállunk, úgy is az volt eddig a kifogásom, hogy nincs itthon semmi cucc, de ehhez csak a fal kell, aztán meg az se.

standup 2010.01.27. 22:20:59

@Demo: Ez nem teszi tönkre a könyökizületet? Vagy rá lehet erősíteni?
(mondjuk álmodik a nyomor, egyelőre 20 fektőtámasz is csak liluló fejjel megy :))

2010.01.27. 22:23:17

@standup: Részben a karok szélességével lehet variálni (amiket 'A nick már létezik' már említett).

Másrészt a testsúllyal lehet variálni. Minél fentebb van a felsőtested (a karjaid), annál könnyebb a fekvőtámasz. Ha a lábaid vannak magasabban, nehezebb: több súly nehezedik a karokra. Ha nagyjából vízszintesben vagy, de valamival alátámasztod magad mondjuk térdkörnyéken (zsámoly, hokedli), akkor úgy is könnyebb.

Mellizomra mindenképpen hatni fog a fekvőtámasz: szerintem ez kikerülhetetlen.

halljakend 2010.01.27. 22:28:39

@A nick már létezik: "Azért a napi 100 és az egyhuzamban 100 közt elég jelentős a különbség."

Remek meglátás, ez már nekem is feltűnt.

Én éppen ezért csináltam EGYHUZAMBAN száz fölötti fekvőtámaszokat.
Reggel is meg este is.

Dr_utcai_arcos 2010.01.27. 22:31:24

@standup: nyugi,47 kiloval nem fogod megterhelni :).de természetesen hozzászokik -ugye ízületet erősíteni nem nagyon lehet, vegyél könyökvédő pólyát ha kell.

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2010.01.27. 22:34:34

@standup: most ahogy próbálgatom, inkább az alsó hátat húzza, aztán reggelre lehet noszálysándoros lesz minden alkatrész. szvsz könnyebb mint a mezei fekvő (már ha a videóban mutatott elsővel kezded), de megjegyzendő, hogy nekem a szorosan test mellett ököllel is könnyebben ment mindig.

szóval nem kell tőle félni, a betonlapátoló tiborok is sok évig szenvednek mire bedöglik a szerkezet. (:

halljakend 2010.01.27. 22:36:09

@standup: "A váll oké, de engem az tart vissza, hogy a mellkasomra szűkmarkúan kiosztott zsírt nem égeti-e le?
Ebben mi a tapasztalat?"

Nagyon jó észrevétel. Azt bizony égeti rendesen. :( És nekem sem volt sok eredetileg sem.
Én most megyek egy kisebb szilikonért a plasztikai sebészhez, korrigáltatni a hiányosságokat, mert már tényleg túl kicsi.

De mit tudom én, lehet, hogy nem mindenkinél van ilyen hatással, lehet, hogy csak nálam alakult így. Olyanról viszont hallottam, hogy a testépítő csajoknak el szokott tűnni a mellük, és nekik bizony kell a szilikon.

2010.01.27. 22:40:53

@standup: Na, szóval: ahogy a kollegina is írta, valamennyi terhelést kapni fog a mellizmod. És valamilyen hatással lesz rá az edzés. A testsúlyod helyezgetésével tudsz kisebb terhet rakni rá.

@halljakend: A testépítős csajok melle tényleg mindegyiknek ellaposodik. Csak azoknak nem lapos, akik szilikont tetetnek bele. De azért ők már kőkemény súlyzós edzéseket is folytatnak, + némelyeknél a koksz is bejátszik.

halljakend 2010.01.27. 22:44:56

@standup: Amúgy tényleg, hány kiló vagy? Mert lehet benne valami, hogy minél több, annál nagyobb a terhelés a mellizmodon a fekvőtámasznál.

Pivoblog · http://pivo.blog.hu/ 2010.01.27. 22:48:11

hát ezt elkezdjük jövő héten

cannist 2010.01.27. 23:15:31

Hölgyek, urak, néhány hozzászólást megválaszolnék...

sy megjegyzésére: heti 3x kell csinálni, illetve akinek több idő kell a regenerációhoz, az hagyjon ki 2 napot egy-egy sorozat között.

Helyi zsírégetés: ez egy mitosz. Ha "zsírt égetsz" a tested onnan fogja szedni, ahonnan számára a könnyebb. Ez nem feltétlenül az a rész, amit "megdolgoztatunk".

Testépítő lányokról: nézzétek már meg, hogy milyen mennyiségű és intenzitású edzésmunkát végeznek, és ez milyen terhelést ró a szervezetükre, ezzel együtt a regenerációjukra.

www.tesztoszteron.hu/emagazin_01_74_pla_375_tudomany_vilaga.php

Szétment csukló, könyök: rosszul technikával, rossz testtartással, rossz talajon végzett hibás munka eredménye, sorry...

boibo 2010.01.27. 23:16:22

@Pivoblog: :)
Viszont a fogyókúrát már holnap.
És a jövő hónaptól meg angoltanulás ezerrel.
Kezdd el most!

@standup: szerintem ha nem csinálod esztelen mennyiségben, akkor nem megy le tőle a cicid. Sőt, ha kicsit feszesebbek lesznek alatta a mellizmaid, az még meg is emeli őket -> optikailag nagyobbak lesznek (minden esetre: kackiásabbak! :) )

Asidotus 2010.01.27. 23:26:44

A fekvőtámasz nagyon sok mindent megmozgat, mellizmokat, vállakat, és a tricepszet is (karnyújtó izom). Minél szűkebb a támasz, annál inkább dolgozik a tricepsz, ahogy egyre szélesebben támaszkodsz, annál többet kap a mell. Ha fölteszed a lábfejed valamire (ágy, szék, stb.) annál jobban bedolgozik a váll, és a felső mellizmok, fiúknak érdemes úgy nyomni, mert akkor nem csöcs nő, hanem a kulcscsonthoz közeli mellizmok is nőnek.
Ha már 20-30 fekvő kényelmesen megy egy szuszra, az már onnantól számottevő izomnövekedést vagy izomerő növekedést nem fog okozni, legfeljebb az izom-állóképesség fog növekedni, az ütőerő vagy izomnövekedés miatt kénytelen leszel fekvenyomást is csinálni. Saját becslésem szerint a fekvenyomás és a fekvőtámasz megfeleltetése köbö a fekvőtámasz= testsúly felénél kicsivel többel való fekvenyomás.
Lányoknak:
Helyi zsírégetés nincs. Fekvőtámasztól nem fog eltűnni a cici. Az attól tűnik el, ha kevesebbet eszel, mint amennyit elégetsz, vagyis a sok fekvőzést kajával pótolni kell. Sajnos a zsír mindenhonnan megy le, onnan utoljára, ahová elsőként jött fel. Igen, akinek kicsi a melle, az onnan veszít először zsírt, akinek nagy a hasa, onnan megy le utoljára (ezért nem működnek a felülésektől laposabb lesz a hasa elméletek). Az éppen lehetséges, hogy a fekvőzéstől megerősödő, megnövő mellizmok módosíthatják a mellek formáját.

bigthereal 2010.01.27. 23:32:46

jah, fekvőtámasz nem rossz, 95 kilósan bármikor lenyomok 60-70-et, de nem nagyon fejleszt, a súlyzókat nem pótolhatja!

és persze az étkezés stb...

halljakend 2010.01.27. 23:40:47

@boibo: "kicsit feszesebbek lesznek alatta a mellizmaid, az még meg is emeli őket -> optikailag nagyobbak lesznek (minden esetre: kackiásabbak! :) )"

Én is részben ezzel a hátsó szándékkal fogtam bele :)

vontod75 2010.01.27. 23:54:32

@Semper Fidelis: Jah. ezt hívják cigány edzésnek. Aztán kapsz egy belső combost és lemész mint bányász műszakkezdetkor a föld alá.

vontod75 2010.01.27. 23:58:11

@tomot: Pont ezt akartam én is írni.

Beren 2010.01.28. 08:08:54

@Nűnű:
Zsírégetés témában én is olyasmire emlékszem, hogy az arcról megy le először és a hasról utoljára.
A fekvőtámasz variációkat én is várom! :o)

burian 2010.01.28. 08:22:29

Ifjabban 200-as szériákat nyomtam, de a rövid, gyors fekvőtámaszból. Az kevésbé megerőltető az ízületeknek és nem merevedsz le tőle annyira. Az a lényege, hogy nem teszed rá a súlyod soha a csontra, nem nyújtod ki a karod teljesen és nem hagyod, hogy a legalsó ponton az ízüledet tartsa a súlyod.
Akik gyúrnak, általában cikiznek az ilyen fekvőtámasz miatt, és onnét nézve igazuk is van, ettől ugyanis máshogy nőnek az izmok, kevésbé leszel püffedt és megmarad a gyorsaság is valamennyire. Peszre nyújtani azért ez után is kell.
Sajnos ma már csak 3*25-ot tudok megcsinálni. Ez van, az ember öregszik.
A másik jó gyakorlat a fekvőtámasz három széken. Ilyenkor a normálisnál mélyebbre engedheted a tested és nagyon megdolgoztatja a hátat, a csuklyásizmot és a tricepszet.
Régebben asszimetrikus fekvőtámaszokat is nyomtunk, attól olyan izmaimban is izomláz lett, aminek a létezéséről sem tudtam.
Valaki írta, hogy az öklön fekvőtámasztól ízületi problémái lettek. Szerintem az öklön fekvőtámaszozás a legkíméletesebb a csuklónak, de előtte azért nem árt felkészíteni a kezet. A fokozatosság itt is fontos, különben a porcok kikészülnek. Eleinte nekem is voltak bedurrant bütykeim és ínhüvelygulladásom, idővel megszokta a kezem. A tenyéren fekvőtámaszozás ellenben természetellens szögben erőlteti a csukóízületet. Különösen nagyobb testsúlyú embereknél ez problémákat okozhat. A csuklót nem ilyen terhelésre méretezték és oda még csak izomkat sem lehet növeszteni.

standup 2010.01.28. 08:27:26

@halljakend: A "kackiássággal" nincs probléma, egyszerűen apámtól örököltem a méretet :)

Azért is akadt meg a szemem a cikken, mert bár elhízva nem vagyok, a mozgásszegény életmódtól kicsit eltűntek az izmaim. Nyáron jártam kondizni, heti 2-3 alkalommal, akkor jobbak voltak a formáim :) Mondjuk az edző direkt kihagyta a mellizmot a fenti okból.

Tudom, hogy a helyi zsírégetés mítosz, de valamiért mégis azt látom, ha stressztől fogyok, akkor a mellemet annyira nem érinti, ha felsőtestre edzek, akkor viszont igen. Lehet, hogy más nőknek is megy le, csak nagyobb mellnél vagy nem tűnik fel, vagy a méret miatti lógást ellensúlyozza a feszesítést. Nálam nincs mit megtámadnia a gravitációnak, én meg foggal-körömmel ragaszkodnék a B kosárhoz :)
De most vizsgák miatt se pénzem, se időm konditerembe járni, ezért gondoltam valami költséghatékonyabb formálásra.
Lábra futás és lépcsőházban rohangálás. Amikor már a szomszédokat zavarja a rohangálás, akkor hatékonyabb, mert már kergetnek is :))
Vállam viszont nagyon nincs, vállgépem még kevésbé... úgyhogy a fekvőtámasz jó opciónak túnt.
Ha a bloggazdi idejébe belefér, én is megköszönnék egy kis fekvőtámasz-anatómiát, ahol le van írva, melyik fekvőtámasz melyik izomra hat leginkább.
Egyébént 47-8 kg vagyok, valaki kérdezte.

velocifero 2010.01.28. 08:43:43

100fekvotamasz.hu/
csak mondom, nem kell az USA-ba menni ezért.

KirályFika 2010.01.28. 08:50:32

Azért ne hasonlítsuk már össze a fekvőtámaszt a kondigépekkel. Ha olyan baromi jól meg lehetne erősödni a fekvőtől, bezárhatna az összes terem. A sok hülye testépítő (értem itt a komolyabbakat) nem is értem minek jár le...

Sátán meg a Jocó 2010.01.28. 09:05:44

Láttam vhol egy olyan kézisúlyzót, aminek a "tárcsái" hárömszög-alakőak voltak.

Nomármost ez azért is tetszett meg nekem, mert így úgy lehet "öklös" fekvőtámaszokat nyomni, hogy nem az ízületeidre támaszkodsz, hanem a kézisúlyzó fogantyújára. A "tárcsák" háromszög-alakja pedig a stabilitást szolgálja.

Mondanom sem kell, a gyártó cég pont eme fícsörre hivatkozva adja vmi horror-árért... :/

De maga az ötlet tetszett.

vivax 2010.01.28. 09:16:46

Nagyon jó elképzelés, asszem végig is tolom a programot. Most is nyomogatom az edzéstervem részeként huszasával, de már elég uncsi, úgyhogy pont jól jön egy kis változatosság.

Dr_utcai_arcos 2010.01.28. 09:48:51

@Sátán meg a Jocó: hali,nézz utána jobban,én kb1500 forintért vettem fekvő "támaszt" :).
Itt találsz csomót : www.argep.hu/trend/FEKV/Fekvoetamasz.html

Asidotus 2010.01.28. 14:16:16

@Beren:
Az hogy honnan megy le először, az elsősorban az illető egyéni genetikai sajátossága. Én úgy olvastam, hogy ahová először felmegy, onnan megy le utoljára.

standup 2010.01.28. 15:40:35

@KirályFika: Tessék mondani, ha valaki nem akar Mr/Miss Muscle versenyen indulni, azért az esztétikai élmény és a kondiban maradás miatt szabad otthon edzeni?

_Tomiby 2010.01.28. 15:45:54

Gimis koromban lefekvés elött mindíg nyomtam a fekvőt. 100 esténként.
Eleinte csak 35-40 ment egybe, aztán hamar elértem a 100at.
Már rég nem csinálom, mert heti 5 edzés elég, este már nincs kedvem még fekvőtámaszt is csinálni, de 60-70 még azért megy, ha 100 nem is.

cannist 2010.01.28. 19:24:31

@KirályFika: attól függ, hogy mi a célod. Ez a blog küzdősportokról, harcművészet, önvédelem témán mozog.

Nekik (nekünk) ha konditeremről van szó, akkor erőemelés ami segít, illetve a NEM izolációs gyakorlatok. (squat, kettlebell, fekvőtámasz, guggolás, húzózkodás, indian club, plyometria, stb.) Miért? Mert nem az a cél hogy az egyes izmok minél nagyobbak legyenek, hanem hogy az izom-idegrendszer kapcsolat a lehető legfejlettebb legyen mely a 3 dimenziós, sok-sok izomcsoport kapcsolatára épülő hatékony munkához fontos, robbanékonyak legyünk, az izom ne fáradjon el idő előtt, stb.

Asidotus 2010.01.29. 14:24:30

@standup:
szerintem a fekvőtámasz pont erre való, amit írtál. Ha 20-25 fekvőnél többet meg tudsz csinálni egyszerre, meg még egyszer ennyit pár perc pihenő után, akkor már nem ad elég stimulációt, ösztönzést az izomnak, hogy nőjön még.

@cannist:
Ráadásul, ha komolyan veszed a testépítő jellegű edzést, akkor gyorsan kiszaladhatsz a súlycsoportodból.

Sz.J 2010.01.29. 15:27:29

nekem nagyon jó a tapasztalatom fekvőtámasz-ügyben.
naponta, minden reggel csinálok száz fekvőtámaszt.
persze nem egyből kezdtem így, hanem fokozatosan, de már egy éve napi száz az adagom (a héten egy nap pihenővel), 5x20-as szériákban, nagyjából 10 perc alatt csinálom meg.
jobb, mint a kávé :) felébreszt, lendületet ad a napnak.

Veér Farkas 2010.01.29. 20:02:56

@utcai_arcos:
Valamit rosszul csináltál.
A karatésok többsége simán letol 100 fekvőtámaszt egyfolytában, pedig náluk a súlyzózás kifejezetten ellenjavallt (a nagy izomtömeg lelassít, és ugye az ütési energia = tömeg x sebességnégyzet).

@standup:
Egy csomó férfi szereti a kismellű nőket. Én is. :-)
(És ne hordjál melltartót.)

@halljakend:
Neeeee!!!
Inkább maradj kismellű, mint szilikonos. Tényleg sok férfi szereti a kis melleket.

@Nűnű:
Nem pont. Minél közelebb van egymáshoz a két kezed, annál bentebbi mellizmokat erősít, széles támasznál meg a fűrészes izmokat (mellkas széle).

@KirályFika:
Mindnek más a szerepe. A kondigép nagy tömegű, de tartós terhelést nem nagyon bíró és lassú izmokat fejleszt. Testépítőknél ez a cél, így oda tökéletesen megfelel.

A fekvőtámasz meg kisebb, szívósabb, gyorsabb izmokat. Nem véletlen, hogy küzdősportolók ezt csinálják, és kifejezetten ellenjavallt a gépezés.

merez 2010.02.04. 17:58:29

Hm, nekem ez a hundredpushups-program nem működött. 25ről indultam, aztán egy hónapig nem tudtam továbblépni a 3. héttől... Valamit segített, de száz fekvőtámaszt 6 hét alatt looser szintről - ezt nem hiszem.

mimimi 2011.05.16. 19:52:58

Sziasztok!
Most álltam neki harmadszor a programnak, az első két próbálkozás lustaság miatt félbemaradt.
Most viszont valóban elszántan nekiálltam. Fejlődtem is szépen, bár nem erőltettem a dolgot, a második hetet pl azért ismételtem meg, mert marha nagy örömet okozott, hogy könnyedén kinyomtam a napi adagot. Sőt, minden nap csináltam kicsit "ártani biztos nem árt" alapon.
Egyik nap nyomtam 5x10et, aztán még 40-et, marha jó érzés volt, éreztem még tartalékot, sokat tudtam volna még, de nem akartam túlzásba vinni.
És itt jön a probléma:
A mostani hétvégét valóban a pihenésnek szántam, pizza, üdítők, cigi, tespedés, ami kell. Hétfőn pedig nyögve tudtam csak kinyomni a 3x10-et. Eléggé kétségbe vagyok esve, nem tudom mi lehet a baj. Gondolom ennyit nem számíthat az a két nap "bűnözés". Most pl megint megy a többször tizes gyakorlat, de eléggé fájnak az izmaim, ilyet még akkor sem éreztem amikor elkezdtem.
Ha megkérhetlek benneteket, írhatnátok valami jó kis bemelegítő gyakorlatot, mert a karkörzés és hasonlók nekem nem jöttek be, csak a 2.-3. sorozat után érzem, hogy be vagyok melegedve. Biztos nem tesz ez jót az izmoknak.
Viszont ami a legégetőbb problémám, az az, hogy ha levegőt veszek nyomás közben, elszáll az erőm. Kész, vége. Van erre valami légzéstechnika, vagy ahogy egyre erősebb leszek majd menni fog ez is közben? Mert a 10. után majd megfulladok, meg kell állni levegőt venni, így sose lesz ebből 100, de még 30 se egyfolytában.
Köszi előre is!
Üdv!

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.05.31. 19:54:05

@mimimi: Szia! Az egyik bejegyzésemben említettem a bemelegítés témakörét:
calisthenics.blog.hu/2011/05/28/fegyencedzes_iv

Valószínűleg a vérnyomásod megemelése a gyenge pont a bemelegítésedben. Egy fürdő edzés előtt is csodákat tehet a vérkeringésed felpörgetése terén.
süti beállítások módosítása